Veilig Thuis - Reisverslag uit Mkar, Nigeria van Esther, Marion, Mirjam - WaarBenJij.nu Veilig Thuis - Reisverslag uit Mkar, Nigeria van Esther, Marion, Mirjam - WaarBenJij.nu

Veilig Thuis

Door: Esther Marion en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Esther, Marion, Mirjam

23 Februari 2013 | Nigeria, Mkar

Beste lezers,

Na een lange warme spannende rit zijn we vandaag veilig thuis gekomen. Vrijdag ochtend om 7.00 vertrokken zaterdag 12:00 thuis. Tijdens de autorit vanuit Mkar naar Abuja weer veel opstoppingen gehad waar politie en leger eenheden alle passerende voertuigen controleren, aan de ene kant een veilig gevoel maar aan de andere kant ervan bewust dat ook zij corrupt kunnen zijn.

Afgelopen dagen hebben we nog met de directeur van het weeshuis alle formulieren nog weer doorgenomen die hij moet invullen voor een project aanvraag/ evaluatie.
Ook hebben we weer wat van de Tiv (de stam van de NKST kerk) cultuur geleerd en dat geeft weer een duidelijke veklaring van vele vragen die wij hadden, zo leren wij elke keer meer.

Donderdagavond nog een afscheidsfeestje gehad en nu weer verder aan het werk vanuit Nederland!

Financieel betekend dit project voor ons dat de opstartperiode investeringen nodig heeft, dit zijn grote bedragen omdat de mogelijkheid moet worden gecreeerd dat we de kinderen kunnen terug brengen naar de dorpen met juiste materialen. Ook de maandelijkse checkmomenten voorlichting PR etc kost in deze beginfase veel geld. Door deze investering zal er na de opstartperiode een duurzaam programma ontwikkeld zijn die minder onderhoudskosten zullen hebben dan het weeshuis nu heeft (en op dit moment is het voor de NKST net mogelijk om in dit onderhoud te voorzien). Dit betekend dus dat voor de toekomst de NKST weer zelf kan voorzien in de financiele dekking van dit programma.

-Wij zijn dus nog op zoek naar nog meer sponsors voor het CBOC (community based orphan care) programma.
-Ook willen we vragen om heel veel gebed want wij voelen dat wij enorm geholpen worden daar in het verre Nigeria echt ongelofelijk!

Nou lieve mensen zo enorm bedankt voor jullie meeleven in dit werk en graag houden wij jullie op de hoogte van dit project op:

www.hurumameva.nl (ook voor andere informatie van de stichting)

Liefs

• 23 Februari 2013 - 16:18

Gerieke:

HA meiden,
    Fijn dat jullie weer veilig terug zijn in NL! Ik hoop dat we sponsoren kunnen vinden die
    Ons willen helpen met dit mooie project.. Volgende keer ga ik zeker weer mee!
    Mooie maar ook indrukwekkende foto's.. Zeker ook triest om dezelfde kids weer te zien.. Watten je ze toch allemaal een fijn plekje in een gezin..

Liefs

• 23 Februari 2013 - 20:00

Anneke:

Ha meiden,

fijn dat jullie weer veilig terug zijn en dat er mooie resultaten zijn bereikt.
    Lets start the program!!
    Sterkte met de omschakeling en de verwarming!

• 23 Februari 2013 - 21:18

Ina:

Hee welcome back! Tot snel...

• 24 Februari 2013 - 08:06

Nelleke:

Welkom thuis!!!!! Sterkte met de kou hier!
    Liefs Nelleke

• 24 Februari 2013 - 08:36

Freddie Post:

Hallo Marion en co's

fijn dat jullie missie succes vol lijkt en dat het hopelijk voortgang mag vinden.

ook heel fijn daat julie veilig thuis zijn

we zullen voor jullie en he projekt bidden en dat God het werk wil zegenen, wat zonder dat kunnen we niet

vrgr

Freddie

• 16 Augustus 2013 - 17:02

Alex:

Onze zoon werkt voor IBK op de brouwerij in Aba. Hij moet daar een koelinstallatie aanlegenn. Op de route tussen het hotel en de brouwerij ontdekte hij een klein weeshuis. Het huis heeft 4 kamers. De douche is buiten. Er zijn op het ogenblik 9 kinderenk die door een oude vrouw worden verzorgd. De eigenaresse slaapt in de woonkamer op een stapel bed. Onze zoon heeft voor € 300,00 aan ballen en poppen matrassen, lakens en dekens voor de kinderen gekocht. Op het ogenblik zijn zijn mannen bezig om aanstaande zondag een slaapkamer voor de eigenaresse te bouwen. Ook wordt er van rvs leidingen een waterleiding aangelegd. Dit alles gebeurt met materialen die "overblijven" . Hij wil graag meer speeltoestellen voor de kinderen hebben. Maar ook geld. Voor naira 500000,- (zo,n € 2000,- kunnen ze wat wat meer aanschaffen en aanpakken.

Weet u een manier hoe je het beste aan financiën te komen?