Terug in Nederland een terugblik op Nigeria - Reisverslag uit Mkar, Nigeria van Esther, Marion, Mirjam - WaarBenJij.nu Terug in Nederland een terugblik op Nigeria - Reisverslag uit Mkar, Nigeria van Esther, Marion, Mirjam - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland een terugblik op Nigeria

Door: mevainnigeria

Blijf op de hoogte en volg Esther, Marion, Mirjam

09 Mei 2012 | Nigeria, Mkar

Hallo allemaal,

We zijn weer terug in Nederland. Hieronder een kort samenvattend verslag van wat we bereikt hebben.

9 Mei 2012 | Weer terug in Nederland na de reis van 3 weken in Nigeria. Hier hebben we namens Huruma MEVA het weeshuis in Mkar bezocht en een start gemaakt in de samenwerking met de eigenaar van het weeshuis, de NKST-kerk. In de samenwerking hebben we gestreeft naar duurzaamheid. Het ‘community based program’ geeft hiervoor een goede basis. Door middel van vergaderingen en het bezoeken van een weeshuis dat met ‘community based orphan care’ werkt zijn de eigenaren van het weeshuis enthousiast geworden voor dit beleid. Met dit programma wordt een weeskind 6 weken in het weeshuis Mkar opgenomen samen met zijn ‘nieuwe moeder’ uit zijn of haar naaste omgeving. De ‘nieuwe moeder’ kan een tante, een oma of een oudere zus zijn en krijgt gedurende 6 weken training in het opvoeden van een kind, hygiëne, klaarmaken van voeding en eerste hulp bij ongelukken. Ook wordt het evangelie verteld. Na 6 weken wordt het weeskind samen met zijn ‘nieuwe moeder’ teruggeplaatst in zijn of haar dorp. Het kind krijgt nog 5 jaar lang bezoeken vanuit het weeshuis, om de geestelijke en lichamelijke toestand in de gaten te houden. Zo blijft het kind in de samenleving leven en maakt het een zo normaal mogelijke ontwikkeling door. Het is nog niet zover, deze omslag in het beleid moet nog stap voor stap doorgevoerd worden. Hiervoor krijgt weeshuis Mkar assistentie van een lokale weeshuisdirecteur die ervaring heeft met ‘community based orphan care’. Vanuit Nederland zal Huruma MEVA ondersteuning bieden door investeringen die voor deze omslag nodig zijn te financieren. Uw hulp hiervoor is van harte welkom. U kunt helpen door een bijdrage over te maken naar stichting Huruma MEVA.

Het rekeningnummer is 54.27.69.123 t.n.v. Stichting Huruma MEVA in Enschede.
Huruma MEVA is een ANBI (algemeen nut beoogde instelling) waardoor u uw financiële bijdrage fiscaal aftrekbaar is.

Zie voor meer informatie de site van stichting Huruma MEVA:

www.hurumameva.nl

We willen iedereen hartelijk bedanken voor de reacties en ondersteuning die ons gegeven is tijdens ons verblijf in Nigeria.

Zoals beloofd zouden we ook nog foto's plaatsen, dus bij deze de link naar de laatste foto's:

Liefs,

Gerieke Bolhuis,
Esther Slob,
Henk Koetsier,
Mirjam Koetsier,
Marion Ottens

• 09 Mei 2012 - 17:10

Freddie:

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn na zo'n mooie "spannende" reis
    ook heel mooi het werk dat jullie daar gedaan hebben, Gods zegen over dat werk

• 09 Mei 2012 - 18:37

Geertje:

Aahh... wat een schatjes allemaal op die foto's!
    Hopelijk gaat er veel steun komen zodat de omslag in het beleid bespoedigd wordt. Mooi dat jullie hier ook jullie steentje aan hebben bijgedragen.
    Dooeeggg.. allemaal!

• 12 Mei 2012 - 01:01

Marchien:

ik ben in india en het internet is slecht hier... maar just las dit verhaaltje ... wil graag de andere verhalen ook lezen van jullie avonturen in Nigeria, maar doe dat wanneer ik terug in een internet land ben :) Goed bezig !!! liefs marchien

• 11 Juli 2012 - 18:45

HELLO: