Kleding - Reisverslag uit Mkar, Nigeria van Esther, Marion, Mirjam - WaarBenJij.nu Kleding - Reisverslag uit Mkar, Nigeria van Esther, Marion, Mirjam - WaarBenJij.nu

Kleding

Door: mevainnigeria

Blijf op de hoogte en volg Esther, Marion, Mirjam

16 April 2012 | Nigeria, Mkar

Ha lieve allemaal,
Hier weer een bericht.
Zondag zijn we naar de kerk geweest van Mark. De dienst was in Tiv-taal, dus veel snapten we er niet van, maar ze waren wel zo aardig om een samenvatting in het Engels te geven. Er zijn hier nog 2 Nederlanders gekomen speciaal voor de bruiloft van Mark, namelijk Bart en Joanne. Met hen hebben we de hele middag in de zon gezeten. Het weer is ontzettend benauwd en ‘s nachts liggen we zonder dekens en proberen we om ondanks de hitte in slaap te komen.
Maandag zijn we naar het weeshuis gegaan met al onze baggage aan kinderkleren. Na alle kinderen in een nieuw pakje hebben gestoken en op de foto gezet te hebben, zaten we om een uur of drie aan de noodles. Na de benauwde dag zondag, brak de hemel open maandag. De stortbui koelde de boel lekker af hier. In de avond zouden we gaan oefenen voor ‘bruidsmeisje spelen’ voor a.s. zaterdag op Marks ‘White Wedding’(dit is bij ons de kerkdienst en het feest). Dit ging niet door omdat de zwager (21 jaar) van Mark een ongeluk had gehad net voordat we zouden gaan oefenen, hij was door een auto aangereden en had hoofdletsel. Dit was voor ons natuurlijk veel interessanter dan een beetje pasjes oefenen in de kerk. We hebben die jongen dus maar even van top tot teen onderzocht en even met de dokter gepraat;). Onze handen jeukten om wat te doen. De jongen lag op de intensive care maar er was geen verpleegkundige te bekennen. We zijn een paar keer bij hem langs geweest en ondertussen knapt hij al weer aardig op.
Vanmiddag hebben we weer een vergadering met de weeshuisdirecteur I Chafa, waarmee we nog steeds een goede samenwerking hebben en we merken dat hij hart voor de zaak heeft. Hij is erg dankbaar voor alles wat we voor hem en met hem doen.
We hebben weer foto’s geplaatst, klik op deze link:

Groetjes,
Gerieke, Esther, Mirjam, Henk en Marion

• 17 April 2012 - 16:40

Malou:

Wat moooooi! Die kleertjes! Echt plaatjes :)

Fijn dat het zo goed gaat!!!

xxx

• 17 April 2012 - 16:42

Anneke:

Geweldig die donkere kindjes in warme truien en mutsen!

• 17 April 2012 - 16:50

Leanne:

Duim omhoog!

• 17 April 2012 - 17:09

Esther V/d Poel:

Gerieke en medereizers, wat een lieve kinderen. Geweldig al die kleuren bij hen. Veel succes nog. X

• 17 April 2012 - 17:23

Jeanette Vinke:

wat een prachtige koppies! Hele mooi foto's, kan bijna niet wachten op nog meer van die mooie plaatjes ;-) Geniet ervan en werkse!

• 17 April 2012 - 17:39

Pieter En Grietje:

Leuke foto's en jullie vermaken jullie prima!!
    Mirjam: Lissa vind het geweldig wat je daar doet. Was die stortbui erg veel water??? leuk om te zien die gebreide truien, mutsjes van beppe.
    Groetjes Pieter, Grietje, liefs van Lissa en Jurjen.

• 17 April 2012 - 17:52

Rachel:

Hee meiden en Henk, wat een gave foto's!! Mooi dat we zo een beetje kunnen meekijken. Die koppies van de kids... om verliefd op te worden. Er wordt vast veel geknuffeld :) Succes nog met alles! Liefs

• 17 April 2012 - 18:00

Amber:

Hoi Marion,
    wat een leuke foto's
    en lieve kindjes.
    Later wil ik het zelf ook gaan doen, ga je dan met me mee? :)
    kusjes Amber

• 17 April 2012 - 18:03

Geralde:

Leuk om weer een verslag te lezen uit het verre Nigeria! En de foto's maken het plaatje helemaal compleet :D Super leuk om te zien wat jullie daar kunnen betekenen... Hopenlijk lukt het ook om hulp te kunnen opzetten voor dit kindertehuis en deze kinderen verder te helpen! Geniet van alle indrukken en ervaringen.

Groetjes uit het 'iets' koudere Wapenveld,
    Geralde

• 17 April 2012 - 18:05

Anneke HM:

Ha allemaal,
    geweldig joh, die zwager van Mark blijft vast nog een paar dagen in het ziekenhuis als jullie langs blijven komen!
    Fijn dat er een goede samenwerking op gang lijkt te komen. Wat zou het mooi zijn als de kids beter geholpen kunnen worden. Geweldige foto's, heerlijk dat we mee kunnen kijken.
    Geniet er nog ff van.... Anneke

• 17 April 2012 - 18:20

Gerdien Dreschler:

hoi allemaal,
    wat maken jullie er weer een leuk verslag van en wat lijkt het mij heerlijk om echt wat te kunnen doen daar. De foto's ook bekeken. Mooi hoor! Geniet nog van het zijn daar en Gods zegen over jullie bezigheden.
    Liefs Gerdien

• 17 April 2012 - 18:54

Wyneke:

Wat super leuk die foto's!! Super zeg!! Hé veel succes nog met alles! Liefs

• 17 April 2012 - 19:00

Zoe:

Wat een prachtige foto's. Heerlijk dat de kleertjes zo in dank zijn ontvangen. Is er nog ruimte in je koffer op de terugweg, kun je er eentje voor mij meesmokkelen, mag zelf uitzoeken welke, vind ze allemaal mooi.

• 17 April 2012 - 19:19

Wietske:

OOO Mirjam wat leuk om de kinderen te zien met beppe haar gebreide truitjes,en de mutsjes staan ook erg leuk.

Groetjes Wietske

• 17 April 2012 - 19:25

Sietske:

Leuke foto's van die kindjes met de kleren zeg! Ze zijn er zeker heel erg blij mee! :)

• 17 April 2012 - 20:22

Lotte:

Ha Es + rest.

Wat leuk de verhalen te lezen en de foto's te zien. Geniet er van!

• 18 April 2012 - 01:21

Lienette:

Wat geweldig om jullie verhalen te lezen! En wat een mooi foto's!!
    Echt super!
    Heel veel succes daar! En geniet ervan!
    Groetjes Lienette

• 18 April 2012 - 09:57

De Bloemenboy:

Heey,

Super leuk om te lezen en om de foto's te bekijken. Goed werk wat jullie daar doen!! Succes en veel plezier.

• 18 April 2012 - 12:26

Jeanine De Jong:

Hee Mirjam en de anderen,

Wat leuk om jullie mooie verhalen te lezen. En die foto's! Helemaal mooi! Geniet ervan en succes met de zakelijke kant van jullie reis!

Groetjes,
    Jeanine

• 18 April 2012 - 13:04

Christa:

alle kleintjes zijn schattig en die anderen (Henk, Mirjam,Gerieke,Ester, Marion ) zijn cool !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 18 April 2012 - 16:04

Martine:

Leuk om weer wat van jullie te horen! Geweldig om al die kinderen in die mooie kleren te zien!

• 18 April 2012 - 16:42

Rolinda :

Wat een schatjes zeg!!!! Giek, je weet wat we af hebben gesproken he? whaha...

• 18 April 2012 - 17:31

Gea:

Wij kunnen wel wat warmte gebruiken hoor! Lijkt hier soms wel herfst, ook al schijnt op dit moment de zon hier, dus eigenlijk mag ik ook niet klagen.
    Wat een schrik dat auto-ongeluk zeg, gelukkig konden jullie uit je ervaring putten hoe te handelen.
    Trouwens lieve foto's!
    Groetjes Gea

• 19 April 2012 - 07:07

Judith Westrik:

He Esther (en de rest), Wat bijzonder dat jullie dat hebben kunnen doen!! Ook indrukwekkend om zoveel arme/ weeskindjes te zien!

Veel plezier bij de bruiloft!!
    We zien de foto's daarvan wel te gemoed!

Liefs Judith

• 19 April 2012 - 07:14

Nienke:

Leuk om jullie verhaal lezen en de foto's te bekijken Mirjam! Als ik lees hoe warm het bij jullie is en ik stel mezelf bij die temperatuur voor in een lekkere wollen trui en een muts....hmm ;-) Maar het zal er vast niet altijd zo warm zijn. En zo te zien zijn de kinderen er erg blij mee! En beppe vast ook als ze de foto's ziet.
    Veel succes met jullie plannen. Gods zegen daarbij toegewenst!

Groetjes Nienke, ook namens de rest van de Fennemaatsjes.

• 19 April 2012 - 17:47

Geertje:

Wat een schattige foto's, die 2 jochies met die gebreide truitjes en mutsjes, schitterend! En nog wel even oefenen met die pasjes he.
    We zijn benieuwd hoe het af gaat lopen met het feest.
    Succes met alles wat er nog op de planning staat.
    Liefs uit Wapenveld

• 21 April 2012 - 15:51

Mirjam:

Mooi allemaal zeg en wat een verhalen weer :) ZIjn de picknicktafels en vloerbedekking er nog of is dat vergane glorie? En hebben jullie fotos van mark zijn bruiloft? Succes nog daar en liefs uit holland ;)