VOLDAAN! - Reisverslag uit Mkar, Nigeria van Esther, Marion, Mirjam - WaarBenJij.nu VOLDAAN! - Reisverslag uit Mkar, Nigeria van Esther, Marion, Mirjam - WaarBenJij.nu

VOLDAAN!

Door: mevainnigeria

Blijf op de hoogte en volg Esther, Marion, Mirjam

28 April 2012 | Nigeria, Mkar

Verlangen naar het weer in Nederland, dan moet het wel erg warm zijn hier. En dat is het ook!
Hier zijn we weer met onze belevenissen.
Donderdag hebben we een belangrijke meeting gehad met de hogere bazen van de NKST kerk zijn staan boven de directeur van het weeshuis. Het was een lange meeting met veel discussie, uiteindelijk zijn we erg blij met het resultaat. Ons advies een community based program op te starten valt in goede aarde en men ziet het nut ervan in. Wel zien ze nog veel problemen (uitdagingen). We hebben de directeur van het weeshuis wat al met community based werkt gevraagd of zij het hele process stap voor stap wil begeleiden. Zij heeft hiermee ingestemd wat voor ons een groot probleem oplost. Bijna te mooi om waar te zijn en het voelt tot nu toe als een grote zegen!
Als dat nog niet genoeg was heeft ook de “president” van de NKST vrijdag aangegeven achter de plannen te staan. Dit geeft ook gelijk een GO voor de directeur van het weeshuis om te starten, en hoeft het hele plan niet langs de synode!
Vandaag zijn we de dag om 05.30 gestart met een klein slagveld, we (Henk, Marion en Mirjam) zijn naar een koeienslachterij geweest. We dachten dat er 3 koeien geslacht zouden worden maar dat waren er een stuk of 50. Ongelooflijk hoe snel en vies dit allemaal uitgevoerd werd. Er werd nog een man op de horens genomen, wat alleen maar werd toegejuicht door alle slagers. Henk’s hoogtepunt van de reis is vanmorgen bereikt.
Verder zagen we vanmorgen ook onze kans schoon om de directeur nog goed te motiveren en alvast een duwtje te geven de goede richting op. Ook hebben we nog even de zon op onze huid laten branden, dit was al snel niet meer uit te houden.
Maandag vertrekken we naar Abuja en dinsdagochtend vliegen we richting het koele noorden. We hopen dinsdagavond om 20.10 te landen op Schiphol.
Wij kijken terug op een vruchtbare periode, die we graag willen voortzetten vanuit Nederland.
Wanneer we terug zijn in Nederland zullen we de rest van de foto’s plaatsen en ons laatste verhaal op de weblog plaatsen.
Bedankt voor alle motiverende/ondersteunende reacties en tot snel!

Veel liefs Ons

• 28 April 2012 - 15:04

Anneke:

Fijn dat jullie wat bereikt hebben en konden motiveren. Wat een lugubere dag bij dat slachthuis, die foto'smogen jullie houden hoor:) als die net zo zijn als het varken....succes nog met de warmte de komende dagen en het afscheid nemen en afronden...liefs

• 28 April 2012 - 15:04

Arnejan:

Hallo daar,

Dus daar komt al dat Mc Donalds eten vandaan. En dat slachten zal ook wel niet gaan zoals de partij van de dieren het in NL wil zien denk ik..
    Nou succes nog de laatse paar dagen enne tot dinsdag.

Groeten Arnejan

• 28 April 2012 - 15:54

Anneke HM:

He, geweldig dat dit de uitkomst van al jullie geduld en harde werken is! Super dat er nu zo'n stap gezet kan gaan worden.
    Enne nu weer bijna terug naar Nederland. Succes met het afronden en straks een hele goede reis.
    Hoop jullie heel erg snel te spreken.
    Liefs

• 28 April 2012 - 17:16

Willem:

Lieuwe is de auto ol hielendal oant skjin meitsjen. Hy sjocht dr wer ut os in sintsje.

• 28 April 2012 - 18:23

Jippie Oma:

Hi Gerieke nu dit is goed nieuws dat jullie zoveel medewerking krijgen. Jullie reis is dus niet tevergeefs geweest ik hoop dat er veel gedaan wordt om deze kinderen een beter leven te geven.Ik wens jullie nog een paar goede dagen en een voorspoedige reis . naar huis waar het beslist niet heet is en de verwarming aan is .lifs jippie

• 29 April 2012 - 09:58

Leanne:

Geweldig!

• 29 April 2012 - 11:01

Annemieke:

Wat fijn en hoopvol!

Goede reis terug straks, liefs Annemieke

• 29 April 2012 - 17:38

Aletta:

hoi Gerieke en reisgenoten,
    Wat fijn dat alles zo voorspoedig lijkt te verlopen. Nog heel even en dan een lange reis terug. Een hele goede reis gewenst en tot ziens.

• 29 April 2012 - 17:58

Gea:

Fijn dat jullie gesprek in goede aarde is gevallen.
    Een goede terugreis alvast gewenst en nog een paar fijne dagen !
    Liefs Gea voor jullie allen.

• 29 April 2012 - 18:42

Henriëtte:

Hallo Gerieke en reisgenoten,

Wat fijn dat jullie met een goed gevoel de reis af kunnen sluiten.
    Succes met afscheid nemen en een goede reis gewenst! Tot ziens!
    Liefs van ons allen!

• 29 April 2012 - 19:46

Geertje:

Hallo allemaal,
    De 3 weekjes zitten er al bijna weer op, wat fijn dat jullie missie geslaagd is. Er aan mee te mogen helpen om die kindertjes een betere toekomst te geven is mooi. En nu weer inpakken. Hopenlijk verloopt de terugreis voorspoedig.Sterkte met het afscheid nemen en tot gauw!
    Liefs, Klaas en Geertje

• 01 Mei 2012 - 10:21

Zoe:

Jullie zijn al weer bijna thuis naar de regen en de kou. Jullie hebben weer veel werk verricht. goed hoor Petje af. Nu hopen dat jullie ook vanuit Nl grip op de zaak houden. Op naar de volgende missie. Gr Zoe

• 01 Mei 2012 - 11:32

Alida:

Jullie zijn inmiddels weer onderweg naar Nederland, kunnen jullie weer afkoelen... ;)
    Welkom thuis en fijn dat jullie op een goed periode kunnen terug kijken!

• 01 Mei 2012 - 17:59

Nienke:

Als het allemaal zo gaat als in jullie verhaal landen jullie dus over 10 minuten! Welcome back!
    Fijn dat alles goed is gegaan in Nigeria!

• 02 Mei 2012 - 11:46

Ina:

Welkom thuis allemaal!!!

• 13 Februari 2013 - 20:00

Christa:

he schaties van me
    ik zou niet zo naar nederland verlangen hoor het is hier heel erg heet.

met heet bedoel ik dus koud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P