Laatste loodjes - Reisverslag uit Mkar, Nigeria van Esther, Marion, Mirjam - WaarBenJij.nu Laatste loodjes - Reisverslag uit Mkar, Nigeria van Esther, Marion, Mirjam - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes

Door: mevainnigeria

Blijf op de hoogte en volg Esther, Marion, Mirjam

25 April 2012 | Nigeria, Mkar

Lieve allemaal,
Daar zijn we dan weer! Zoals jullie misschien wel hebben begrepen staan er geen foto’s online. Het internet werkte de laatste keer niet mee en het is niet gelukt om binnen de tijd de foto’s erop te krijgen! Omdat we via de usb sticks virussen op de computer krijgen komen er (helaas voor jullie) pas in Nederland weer foto’s op. De computers hier zitten vol virussen en die gaan lekker op onze usb stick en onze laptops zitten :)
We waren gebleven bij zondag. Maandag zijn we naar het weeshuis geweest. De kinderen waren weer super blij om ons te zien. We hadden een grot e tas met knuffels meegenomen maar omdat het best lastig is om die goed te verdelen gaat de directeur deze zelf verdelen bij een bijzondere gelegenheid. Nadat we bij het weeshuis waren geweest zijn we door directeur Chafa uitgenodigd om bij hem te komen eten. Afgelopen weekend is zijn vrouw hier heen verhuist en hij wilde ons niet eerder uitnodigen dan dat zijn vrouw thuis was. We kregen weer een heerlijke maaltijd voorgeschoteld met als toetje heerlijke verse ananas en watermeloen. Dat ging er natuurlijk wel in. Daarna zijn we terug gegaan naar het guesthouse en hebben we een heerlijke siesta gehouden. ‘s Avonds waren we door Comfort uitgenodigd om bij haar te komen eten. Ook toen hebben we weer overheerlijk gegeten.
Dinsdag zijn we bezig geweest met de voorbereiding voor het gesprek dat we donderdag hebben. Dit is een belangrijk gesprek waarin de directrice van het community based weeshuis naar Mkar komt. We zullen dan proberen om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Vrijdag gaan we nog naar de”president” van de NKST om hem het plan voor te leggen.
‘s Middags zijn we naar de markt geweest. Dit was een hele happening en we zijn ook snel weer rechtsomkeerd gegaan. Het was alsof de koningin door de markt liep. Overal werden we gefotografeerd en nageroepen. We waren blij toen we weer achterop de motorbike zaten.
Afgelopen nacht heeft het hier verschrikkelijk hard geregend. Hierdoor is het vandaag een stuk koeler en zweten we niet bij elke stap die we zetten. :) :)
Tot de volgende keer!!
Liefs,
Ons

• 25 April 2012 - 15:34

Wietske:

Hallo allemaal,
    Fijn dat we weer wat van jullie horen, ben benieuwd naar de foto's. Veel succes met de laatste gesprekken en ik hoop dat jullie daar nog lekker kunnen eten.

• 25 April 2012 - 16:54

Lieuwe:

Succes met de meeting!!!

• 25 April 2012 - 17:13

Jaap En Alida:

Hallo Marjon,
    Leuk om je verhalen te lezen. Zo kunnen wij het hier allemaal meebeleven. Fijn voor de kinderen dat jullie door jullie bijdrage toch iets voor hen kunnen betekenen. Sterkte met het gesprek donderdag.
    Groet, Jaap en Alida
    Sanne-Niek-Amber

• 25 April 2012 - 17:28

Wyneke:

Hey hoi!

Heel succes voor de komende gesprekken! Super leuk om weer een stukje te lezen!

Groetjes

• 25 April 2012 - 18:18

Tineke Van Olst:

Wat leuk om te lezen allemaal! Heel veel succes en plezier nog de laatste dagen... Liefs

• 25 April 2012 - 19:45

Karen:

Hallo allemaal, leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden jammer van de foto's
    Ze zijn erg mooi
    Groetjes Karen

• 25 April 2012 - 20:55

Arnejan:

He daar,
    Lekker watermeloen daar hou ik wel van. Morgen een belangrijke dag dus. Nou zet hem op hè enne rustig aan doen in die warmte. ORS is niet zo lekker weet ik toevallig.

• 25 April 2012 - 22:00

Martine:

Hoi allemaal,

Leuk om weer wat van jullie te horen. Heel veel succes met de gesprekken die jullie gaan voeren!

Groetjes,
    Martine

• 26 April 2012 - 08:12

Geralde:

Weer een leuk verslag! Zo te horen komen er nog een aantal 'spannende' gesprekken aan. Hopenlijk gaat het helemaal lukken om 'alle neuzen dezelfde kant op te krijgen' en kunnen jullie straks met een goed gevoel en resultaat vertrekken! :D Succes en geniet nog maar lekker van de warmte, de gastvrijheid en het lekkere eten!
    Groetjes Geralde

• 26 April 2012 - 10:42

Gea:

Succes met jullie belangrijke gesprekken!

Ik wilde dat het hier wat warmer was, zodat wij eens lekker konden zweten....

• 27 April 2012 - 17:59

Geertje:

Hallo allemaal daar,
    Nog even en dan weer huiswaarts. We hopen dat al jullie gesprekken en bemoeienissen vruchten af mogen werpen. Nog een paar fijne dagen toegewenst.
    Liefs vanuit Wapenveld van Klaas en Geertje

• 28 April 2012 - 10:18

Bettine:

Hoi allemaal, weer leuke verhalen. Jammer van foto maar ook leuk om die straks te bekijken als jullie wer thuis zijn. Dus voor jullie geen mooie bruidsmeisjes jurken helaas. Maar Henk wel een mooi pak. Gelukkig iets minder warm. Succes nog met alle werkzaamheden en geniet van de laatste dagen want het zit er bijna op. Veilige terugreis. Liefs uit Brugge, Bettine.