Aangekomen - Reisverslag uit Mkar, Nigeria van Esther, Marion, Mirjam - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Mkar, Nigeria van Esther, Marion, Mirjam - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: mevainnigeria

Blijf op de hoogte en volg Esther, Marion, Mirjam

13 April 2012 | Nigeria, Mkar

Lieve allemaal,
Dinsdagmiddag was het zover, de eerste tegenslag was een feit. Met 263 kilo bagage stonden we bij de incheckbalie op schiphol. Hier werd ons verteld dat de vlucht naar Nigeria overboekt was en wij op de stand-by lijsten stonden. Wel konden we gewoon naar Londen vliegen, dat hebben we dan ook (met niet al teveel hoop) gedaan. Eenmaal aangekomen in Londen waren we nog geen 5 minuten het vliegtuig uit en toen vertelden ze ons dat we gewoon een plekje hadden in het vliegtuig en zelfs nog bij elkaar konden zitten ook. Toen waren we allemaal heel goed gezind. Rond 5 uur zijn we in Abuja geland. Bij de douane aangekomen wilden ze ons er niet in laten (*lui). We hadden volgens hun een uitnodigingsbrief nodig om het land in te komen. Deze hadden we allang bij de Nigeriaanse ambassade ingeleverd voordat we ons visum kregen. En toen stonden we daar, 2 uur lang lief te lachen en onderdanig te zijn. Gelukkig kwam de dominee van de NKST ons halen en heeft hij ervoor gezorgd dat we toch het land binnen mochten. Ze hebben wel ons visum gekort met 2 maanden, om toch even te laten zien dat ze gezag hebben.
Rond 7 uur reden we bepakt en bezakt weg in Abuja en rond 3 uur ’s middags zijn we aangekomen in een mooi huis en er wordt hier goed voor ons gezorgd.
Eenmaal hier aangekomen wilden verschillende mensen ons ontmoeten en hebben we met iedereen een praatje gehouden. Na heel wat handen schudden hebben we ons even opgefrist. Dat was ook wel nodig na de 7 uur lange en warme autorit. Eenmaal opgefrist stond er al weer een heerlijke Nigeriaanse maaltijd voor ons klaar. ’s Avonds hebben we nog even wat gedronken en zijn we allemaal ons bed ingedoken. Het was een warme nacht maar we hebben allemaal heerlijk geslapen en zijn nu weer fris en fruitig. Gister hebben we heerlijk ontbeten met porec (pap). We zijn op pad geweest voor een simkaartje, wat een heel gedoe is hier, vingerafdruk, foto alles moeten ze hebben voordat je een simkaartje krijgt. Onder het wachten (wat we hier heel veel doen) konden we rond kijken op een leuk klein fruit marktje. De kinderen vonden ons allemaal erg interessant en we konden dus ook veel foto’s en films maken. ’s Middags zijn we naar het weeshuis geweest. We werden warm onthaald door alle kinderen en medewerkers. We kregen en warm welkom, iedereen werd aan ons voorgesteld en de kinderen zongen een liedje voor ons. Er zitten momenteel 68 kinderen in het weeshuis, best veel dus. Ze variëren heel erg in leeftijd. De kleinste is 2 weken, echt een schatje! Hopelijk lukt het ons vandaag om het verhaal op onze weblog te krijgen!
Liefs,
Mirjam, Marion, Esther, Henk en Gerieke

• 13 April 2012 - 13:18

Malou:

Yes! Wat fijn dat jullie er zitten. Geniet en ga maar lekker zorgen voor die schatjes! xx

• 13 April 2012 - 13:23

Zoe:

hoi meiden, gelukkig zijn jullie aangekomen. Misschien hebben jullie mijn mail gemist en de post nog voor vertrek niet gekregen. Kan natuurlijk ook zijn dat jullie het allang weten. Maar het verslag beoordeeld met een goed. Toppie he. Ik blijf jullie volgen, dus leuke verslagen schrijven hoor
    groet Zoe

• 13 April 2012 - 13:40

Rachel:

Hee meiden en Henk :)
    Fijn dat jullie ondanks de bijna valse start toch goed zijn aangekomen. Ik lees al weer mooie verhalen over wachten, autoriteiten die gezag moeten laten zien, etc. Haha, gelukkig zijn jullie inmiddels wat gewend. Heel veel succes met jullie werk in het weeshuis. Ik hoop snel wat foto's te kunnen zien, zodat we vanuit NL een beetje kunnen meekijken, maar begrijp dat ICT daar allemaal niet zo makkelijk is als in Kenia.
    Dikke kus (ja, ook voor Henk ;)

• 13 April 2012 - 13:54

Rolinda:

heej Geriekje (en de rest),

wat fijn dat jullie er zijn, wat een wereldreis zeg met die autorit erbij, pff!!! Geniet van jullie tijd daar!
    Dikke kus Rolinda

• 13 April 2012 - 14:14

Geertje:

Hoi Gerieke en metgezellen,

Fijn dat jullie toch nog dezelfde avond konden vertrekken en goed zijn aangekomen. En wat een gedoe zeg, bij de douane!
    Lekker eten en een goed onderkomen, dus dat zit wel snor.
    Veel (werk) plezier daar de komende tijd.
    Liefs uit een regenachtig Wapenveld van Klaas en Geertje

• 13 April 2012 - 14:16

Jippie Oma:

hi gerieke en collega"s fijn dat jullie weer veilig aan gekomen zijn . Ik wens jullie een heel goede en leuke tijd toe pas goed op jezelf. Ik zie net dat er foto's bij zijn ik zal ze snel bekijken tot de volgende keer . Groetjes Jippie oma

• 13 April 2012 - 14:49

Alida:

Hé Marion en allen
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Dat was toch weer een heel gedoe!
    Hopelijk nu niet meer teveel wachten (douane gedoe, vingerafdruk voor een simkaart??) Nu lekker aan de slag, wel warm zie ik, 37 graden!!
    Groetjes Alida

• 13 April 2012 - 15:16

Anja:

Hoi allemaal
    fijn dat jullie goed aangekomen zijn, mooi op Schiphol al vast wennen aan zaken die niet lekker lopen, fijn dat er goed voor jullie gezorgd wordt
    succes en geniet er van

groetjes ( mama ) Anja

• 13 April 2012 - 16:19

Monique:

Ik ken jullie niet, maar ik neem aan dat jullie van de GH komen. Ben zelf ook in Nigeria geweest. Als jullie pastor Ker zien, mag je hem de groeten doen van Monique. Ben er 2 jaar geleden geweest. Heel heel veel plezier en succes. Geniet er van!

• 13 April 2012 - 16:21

Monique:

Zie net dat jullie er met een ander doel zijn, maar als nog SUCCES!

• 13 April 2012 - 16:31

Ina:

Hoi MEVA in Nigeria,

Super dat jullie goed zijn aangekomen. Werk ze, geniet ze en laat snel weer wat horen....

groetjes

• 13 April 2012 - 16:35

Elze:

Hey meiden,
    fijn dat jullie toch veilig met alle bagage zijn aangekomen. Ik hoop dat het een zeer goed bezoek wordt. Geniet ervan! xx

• 13 April 2012 - 17:08

Anneke:

Leuk verslag al, ha jullie beleven altijd wat. Jullie hebben vast veel te lief staan lachen, die mannen genoten vast van die dames uit Holland en konden er geen genoeg van krijgen:)
    En ach zo' n kleintje van 2 weken, kunnen jullie die niet stiekum meenemen? Knuffel het kindje maar flink. Succes en we zijn trots op wat jullie doen! Henk en Anneke

• 13 April 2012 - 17:41

Henriëtte:

Hoi Gerieke, en ook de andere reisgenoten. Fijn dat jullie aangekomen zijn. Na wat "startproblemen" hopen we dat de rest soepel verloopt. Veel succes en geniet er van.
    Liefs vanuit Ens.

• 13 April 2012 - 19:01

CBS De Parel 6 En 7:

Hallo Gerrieke en Esther en de anderen,

veel succes in Nigeria en we zullen jullie verslag volgen.

• 13 April 2012 - 19:22

Leanne:

Hee Gerieke!
    Fijn dat jullie veilig en wel zijn aangekomen. Kijk je ogen uit en zet je goede werk voort! xx

• 13 April 2012 - 19:33

Aletta:

Hoi Gerieke en medereizigers,
    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Ik hoop dat jullie een hele fijne onvergetelijke tijd mogen hebben. Gods zegen voor het mooie werk dat jullie mogen doen.

• 13 April 2012 - 21:08

Stephan & Nelleke:

Hey meiden!

Wat fijn dat het goed met jullie gaat! Blij dat jullie uiteindelijk toch door konden vliegen naar Nigeria. Goed te horen ook dat jullie daar zo'n warm onthaal hebben gekregen. Houden jullie de temperaturen wel een beetje uit? Wij hebben aankomende week weer huiskring. We zullen aan jullie denken! Heel veel succes en plezier met jullie mooie werk!

Liefs, Stephan en Nelleke

• 13 April 2012 - 21:38

Anneke :

Ha, klinkt allemaal heerlijk Afrikaans. Ben blij dat jullie op de juiste plek aan zijn gekomen. Had jullie koppen erg graag gezien op dat vliegveld. Er is nu vast een Nigeriaanse douane-beambte die sterke verhalen zit te vertellen bij zijn vrienden over een paar Hollandse meiden en Henk natuurlijk. Heerlijk ontbijt, ben zwaar jaloers, smile. En wat zal dat onthaal mooi zijn geweest in het kindertehuis joh. Hoop zo dat het toekomstperspectief van al die kids wat mooier mag worden door jullie komst!
    He, geniet ervan!

• 13 April 2012 - 22:21

Nicole H:

He Gerieke en anderen!

Goed te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen en toch een betere reis hebben gehad dan in 1e instantie gedacht!
    Geniet en ik zie uit naar jullie verhalen!

Liefs Nicole

• 14 April 2012 - 00:17

Esther:

Ha Gerieke!
    Het is niet eerlijk...jij in Nigeria en ik in de nachtdienst...
    Geniet ervan, een knuffel voor al die lieve zwartjes en tot gauw!
    Liefs Esther

• 14 April 2012 - 06:00

Willem:

Hallo Henk(e) en dames, mooi verslag. Goed dat jullie doorgezet hebben en naar Londen zijn afgereisd. Wens jullie toe dat je een betekenisvolle tijd hebt daar.

Groet'n Willem

• 14 April 2012 - 07:50

Martine:

Hoi Gerieke en anderen,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Gelukkig viel het uiteindelijk nog weer mee! Geniet van de tijd daar en veel succes met alles wat jullie daar hopen te gaan doen!

Groetjes,
    Martine

• 14 April 2012 - 08:06

Mirjam:

Fijn dat jullie er zijn!!! Wat leuk die foto er zitten er nog een paar oude bekenden tussen! Wat leuk....het begint wel te kriebelen nu! Doe alle lieve mensen daar de groeten en een knuffel voor de kinderen daar!! Heel veel succes met alles! Liefs en een goede bruiloft voor Mark!

• 14 April 2012 - 17:21

Corné:

Hey Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen en de "smile and wave" methode heeft dus weer gewerkt bij de douane;)

Nou heel veel succes en plezier..

Mochten jullie perongeluk bij de familie Gum komen, zouden jullie dan mijn uitnodigings brief willen nemen?

Alvast bedankt, geniet ervan en groeten aan iedereen daar!!

• 14 April 2012 - 18:20

Bettine:

Hoi meiden, dat was een behoorlijke reis zeg en dat met zoveeeeeeeeeel bagage. Gelukkig een warm welkom daar en blije gezichtjes in het weeshuis. Geniet ervan en verwen die kindjes maar lekker de komende dagen. Leuk weer zo'n reisverslag. Liefs Bettine en kids.

• 14 April 2012 - 20:46

Judith:

He Esther (en de rest), Leuk om al wat te lezen van jullie belevenissen! Jullie maken in een paar dagen al super veel mee. Geniet van alles wat je mee maakt! En ik zie het volgende bericht wel weer te gemoed ;) Liefs Judith

• 15 April 2012 - 11:41

H,a,g,e,a,c:

hoi allemaal
    gelukkig zijn julie gezond aan gekomen en zijn jullie allemaal in londen in het vliegtuig gekomen, haha jullie kunnen de volgende keer beter over het web boeken !
    groetjes ons (h,a,g,e,a,c)
    xxx